Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Δίχως επιστήμονες και γεμάτοι τσαρλατάνους



Γερμανια 1987. Εξω απο το σπίτι μας στη Φρανκφούρτη αρχίζουν εργα αλλαγής του αγωγου ύδρευσης στο δρόμο μήκους 200 μέτρων. Ο δρόμος είναι φτιαγμενος με τα κουμπωτά τούβλα. Τα βγάζουν με τα χέρια, βγάζουν το χώμα απο κάτω, φτιάχνουν ύδρευση και αποχέτευση, ξαναβάζουν το ίδιο χώμα και τα ίδια τούβλα και  αυτό ήτανε. Σε μια εβδομάδα τελείωσαν με τον δρόμο να είναι ακριβώς όπως πριν.

Ελλάδα 2015. Εξω απο το σπίτι μας στο Πυθαγόρειο Σαμου, στον κεντρικό δρομο του νησιού κανουν αλλαγή του αγωγού ύδρευσης. Σκάβουν, τρυπανε, μπουλτόζες, τσάπες, κυκλοφοριακή συμφόρηση για να βάλουν μια σωληνίτσα πέντε ίντσες. Ενας μηνας και όλα είναι ακόμη σκαμένα και διαλυμένα, με τα μισά τσιμεντωμένα και η άσφαλτος έχει ο Θεός.

Το παράδειγμα δινεται μόνο για να δούμε απλά και παραστατικα πόσο πραγματικά εύκολη ειναι η ανάπτυξη με τις σημερινές τεχνολογικές δυνατότητες. Χρήματα και επιστήμη χρειαζονται. Δεν είναι θεοί οι Γερμανοί που έφτιαξαν απο ερειπια την 4η μεγαλύτερη οικονομια στον κοσμο. Απλά τα χρησιμοποιησαν και τα δυο.

Εμείς είχαμε χρήματα ομως ουδέποτε επιστήμονες. Αντίθετα είχαμε 50-100,000 το πολύ  σπουδαίους, ειδήμονες και υποτιθέμενους επιστήμονες σαν το παρασιτο σε κάθε καίρια θέση να ΜΗΝ ΘΕΛΟΥΝ ποτέ να γινει ή να είναι οτιδήποτε αλλιως.


Γιατι τα λεφτά απο το ΕΣΠΑ βεβαίως πέφτουν κανονικότατα. Δεν πάνε για φάρμακα στα νοσοκομεία, δεν πανε για δασκάλους στα σχολεία, δεν πανε για μισθους και συντάξεις. Πανε στην ανοικτή πληγή της χώρας, τους μηχανικους. Μια κάστα που χρησιμοποιεί τα μυστικά της "τέχνης και την επιστήμης" τους κυριολεκτικά για να εκβιάζει τη κοινωνία και καταπίνει για το ελάχιστο αποτέλεσμα πόρους που θα μπορούσαν να φέρουν ανάπτυξη ακόμη και στην έρημο Καλαχάρι.

Τα έργα υποδομής είναι τουλάχιστον το 75% οποιασδήποτε ανάπτυξης.  Ο κ. Τσίπρας σαν πολιτικός μηχανικός το ξέρει. Πρωτα φτιάχνεις την υποδομή και ύστερα πάνω σ' αυτήν αναπτύσσεσαι.Μπορούσε λοιπόν να ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ στις πόλεις, όπου τα διάφορα δίκτυα θέλουν συχνά επισκευές, οι δρόμοι να είναι με τα κουμπωτά τούβλα ΠΡΙΝ δωθεί άδεια κατασκευής τους. Ολο το Παρίσι είναιι φτιαγμένο έτσι πριν κι απο το 1980. Μπορούσε το κράτος αντί για τις καταστροφικές ανεμογεννήτριες έλικα να υιοθετήσει άλλες μεθόδους πιο αποδοτικές και με πολύ λιγοτερη συντήρηση και περιβαλλοντική επιβάρυνση.  Όπως και τόσες αλλες θεσμικές και νομοθετικές παρεμβάσεις που θα εγγυώνταν πραγματικά την "τέχνη και την επιστήμη" οποτε και την ανάπτυξη. Αφου πρόοδος ακριβώς είναι το μεγιστο αποτέλεσμα με τον λιγότερο κόπο και χρήμα. Όχι το αντίθετο.

Οι Έλληνες μηχανικοί όμως έχουν τον αντιθετο κανόνα.  Όλα τα έργα υποδομής και ενέργειας, απο το πιο μικρό έως το πιο μεγάλο, να γίνονται με τον πιο κοστοβόρο, χρονοβόρο και πρόχειρο τροπο. Για την δική τους αποκλειστική "οικονομικη αναπτυξη". Να κρατάνε πολύ οι δουλειές, να αγοράζονται όσο το δυνατόν περισσότερα υλικα, να βγαίνουν οι ανάλογες προμήθειες και τέλος να θέλουν  ολα όσο το δυνατόν περισσότερη συντήρηση είτε τεχνική είτε νομική. Η τέχνη και η επιστήμη της απάτης.


Η τρόικα δεν ζήτησε δρόμους να φτιάχνονται έτσι ώστε να στρωνονται μια φορά και να επισκευάζονται δεκάδες. Θα μπορούε και να το ζητήσει και να το ελέγξει.  Δεν απαίτησε καμία θεσμική και νομοθετική μεταρρύθμιση που να εγγυάται την επιστήμη την αξιοκρατία οπότε και την μεγαλύτερη απόδοση τουτέστιν ανάπτυξη ΠΡΙΝ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ. Αντίθετα αυτόν τον εκβιασμό τον χρησιμοποίησε πολλάκις για να απαιτήσει το μόνο που ζήτησε, την ένοιαζε και ηθελε. Να διαλύσει τους μισθούς, τις συντάξεις και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Στο σκοπό της αυτό η τρόικα όπως φαίνεται βρήκε ιδανική τη κατάσταση στη χώρα μας. Για να συμπλεύσει κι εκεινη, με την δική της οικονομική "τέχνη και επιστήμη", με όλους τους εδω τσαρλατάνους. Εκβιάζοντας όλοι μαζί την κοινωνία  με την επιστήμη που υποδύονται. Σαν αποτέλεσμα ακόμη και στην έρημο Καλαχάρι να είχαν πέσει τα δις δάνεια που έπεσαν εδω ίσως να είχαν πολύ περισσότερη πρόοδο. Αφού εκεί μπορεί να είχαν περισσότερους πραγματικούς επιστήμονες να τα διαχειριστούν και να τα κάνουν ευημερία ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου